Öğretmen mülakat mağdurlarıyla ilgili olumlu kararlar gelmeye devam ediyor

Türk Eğitim Sen tarafından yapılan açıklama:
Ankara 25. İdare Mahkemesinin 2024/2122 E., 2025/768 K. Sayılı iptal kararının gerekçesinde; “..Bu durumda, davacının sözlü sınavda değerlendirilmesine ilişkin olarak komisyon üyelerinden biri tarafından düzenlenen tutanakta yukarıda belirtilen kriter için alt kriterlere puan verilmemesi ve neden puan verilmediğinin de açıklanmaması, sözlü sınavdaki takdir yetkisinin objektif olarak kullanıldığı hususunda şüphe uyandırdığı için, davacının sözlü sınavda başarısız sayılmasına ilişkin işlemde dolayısıyla dava konusu işlemlerde hukuka uyarlık, aksi kabulden hareketle alınan itiraza konu idare mahkemesi kararında ise hukuki isabet bulunmamaktadır.
Nitekim, Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 25/12/ 2023 gün ve E:2023/2042, K:2023/3218 sayılı kararı da bu yöndedir.” denilmiştir.
Ankara Bölge İdare Mahkemesi 3. İdari Dava Dairesinin 2025/278 Y.D. İtiraz Nolu ve 11.04.2025 tarihli yürütmeyi durdurma kararında; “..Davacının sözlü sınavda değerlendirilmesine ilişkin olarak, üç komisyon üyesinden biri tarafından sınav değerlendirme formunda bulunan eğitim bilimleri kısmında puanlama yapılmaksızın (-) seklinde yalnızca işaretleme yapılması ile yetinildiği, “Bölüm Toplamı” kısmına ise (8) yazıldığı, neden puan verilmediğinin ise açıklanmadığı, bu durumun sözlü sınavdaki takdir yetkisinin objektif olarak kullanıldığı hususunda şüphe uyandırdığı, dolayısıyla davacının sözlü sınavda başarısız sayılmasına ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık, aksi kabulden hareketle alınan itiraza konu idare mahkemesi kararında ise hukuki isabet bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Nitekim, Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 25/12/2023 gün ve E:2023/2042, K:2023/3218 sayılı kararı da bu yöndedir.” denilmiştir.
Ankara Bölge İdare Mahkemesi 3. İdari Dava Dairesinin 2025/269 Y.D. İtiraz Nolu ve 11.04.2025 tarihli yürütmeyi durdurma kararında; “Bu itibarla, davacının girdiği sözlü sınav öncesinde, sınav komisyonunca sınavda sorulacak soruların önceden hazırlanması ve tutanağa bağlanması, her adaya sorulan soruların kayda geçirilmesi ve sorulan sorulara adayların verdiği yanıtlara hangi komisyon üyesince, hangi notun takdir edildiğinin tutanakta gösterilmesi, böylece sözlü sınavın nesnel olarak yapılması ve yargısal denetimin tüm unsurlarıyla gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.
Davacının sözlü sınavda değerlendirilmesine ilişkin olarak, üç komisyon üyesinden biri tarafından sınav değerlendirme formunda bulunan eğitim bilimleri kısmında puanlama yapılmaksızın (-) seklinde yalnızca işaretleme yapılması ile yetinildiği, “Bölüm Toplamı” kısmına ise (10) yazıldığı, neden puan verilmediğinin ise açıklanmadığı, bu durumun sözlü sınavdaki takdir yetkisinin objektif olarak kullanıldığı hususunda şüphe uyandırdığı, dolayısıyla davacının sözlü sınavda başarısız sayılmasına ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık, aksi kabulden hareketle alınan itiraza konu idare mahkemesi kararında ise hukuki isabet bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Nitekim, Danıstay Idari Dava Daireleri Kurulunun 25/12/2023 gün ve E:2023/2042, K:2023/3218 sayılı kararı da bu yöndedir.” denilmiştir.
Ankara 14. İdare Mahkemesinin 2024/2076 E. Sayılı ve 07.05.2025 tarihli yürütmeyi durdurma kararının gerekçesinde; “..Bu durumda; sınav komisyonunca sınavda sorulacak soruların sınav komisyonunca önceden hazırlanarak tutanağa bağlanmadığı bu haliyle davacının katıldığı mülakat sınavının usule uygun olarak yapılmadığı anlaşıldığından sözleşmeli öğretmen mülakatına katılan davacının mülakattan başarısız sayılmasına ilişkin isleme karsı yaptığı itirazın reddine ilişkin işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.” denilmiştir.
Ankara 14. İdare Mahkemesinin Kararı İçin Tıklayınız
Ankara Bölge İdare Mahkemesi Kararı İçin Tıklayınız
Ankara Bölge İdare Mahkemesi Kararı İçin Tıklayınız
Ankara 25. İdare Mahkemesinin Kararı İçin Tıklayınız