Norm Fazlası Öğretmen Atamalarının Geçici Olarak Durdurulması Ne Kazanım Ne de Çözümdür!

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), atama ve yer değiştirme yönetmeliğinde köklü değişikliklere gitmekte, okutulacak dersler ve alan değişiklikleri nedeniyle norm kadroları yeniden düzenleme sürecine girmektedir. Bu geçiş döneminde doğabilecek hukuki sorunlardan ötürü, norm fazlası öğretmenlerin resen atamaları geçici olarak durdurulmuştur. Ancak altını çizmek gerekir ki, bu durum yalnızca bir ertelemedir; kalıcı bir çözüm değildir. Ağustos-Eylül 2025 döneminde normlar yeniden belirlenecek ve resen atama süreci yeniden işletilecektir.

Norm fazlası öğretmen atamalarının durdurulması, proje okullarında görev yapan öğretmenlerin durumunda herhangi bir değişiklik yaratmamıştır. Bu okullarda görev yapan ve atamaları yapılmadığı için norm fazlası olanlar 27 Haziran itibariyle ilişiklerini keseceklerdir. Proje okulu atma mağduriyetlerinin giderilebilmesi için bu atamalar derhal iptal edilerek objektif kriterlerle yeniden atama yapılmalıdır. Proje okulları uygulamasına son verilmeli, bu okullara ilişkin mevcut yönetmelik derhal geri çekilmelidir.

Ne yazık ki bazı sendikalar, norm kadro amalarının geçici olarak ertelenmasini bir “kazanım” gibi sunarak kamuoyunu yanlış bilgilendirmekte ve öğretmenler arasında yanlış beklentiler oluşmasına neden olmaktadır. Bu tür popülist yaklaşımlar, eğitim emekçilerinin hak arama mücadelesini zayıflatmakta; iktidarın sorunu ötelemeye yönelik politikalarının meşrulaştırılmasına hizmet etmektedir. Bu konuda yapılan ya da yapılacak bilgilendirmelerde sorumlu davranmak, kamuoyunda farklı yorumlara neden olacak açıklamalar yapmamak gerekmektedir.

Eğitim Sen olarak bu konuda tutumumuz nettir: Norm fazlası öğretmen atamalarını geçici olarak durdurup ileri bir tarihe ertelemek çözüm değildir. Öğretmenlerin isteği dışında (re’sen) herhangi bir atamaya tabii tutulmaları kabul edilemez. Güvenceli çalışma gereği bu uygulamalara son verilmelidir. Öğretmenlerin alanlarına, liyakatlerine ve tercih haklarına aykırı tüm dayatmalar reddedilmelidir.

Eğitimde uzun yıllardır yaşanan piyasa merkezli dönüşüm, öğretmen emeğini değersizleştiren, öğrenciyi müşteri gibi gören çarpık anlayışın ürünüdür. Norm fazlası öğretmenlerin sürekli re’sen atama tehdidiyle karşı karşıya kalması, bu dönüşümün en somut yansımasıdır.

Bu süreçte özellikle proje okullarındaki öğretmenlerin, hak kayıplarına karşı birlikte hareket etmeleri, hukuki ve örgütsel mücadeleyi büyütmeleri büyük önem taşımaktadır. Unutulmamalıdır ki emekçilerin en etkili gücü kendi içinde göstereceği dayanışma ve örgütlü mücadeledir. Sendikamız bu konuda yürütülen örgütsel ve hukuksal mücadelenin her aşamasını kamuoyu ile doğru bilgiler temelinde paylaşmayı sürdürecektir.

Eğitim Sen olarak, tüm eğitim emekçilerinin popülist söylemlere ve yanlış bilgilendirmelere karşı dikkatli olmaya, haklarımız için birlikte mücadele etmeye çağırıyoruz.
Eğitim-Sen

Başa dön tuşu
hot 646 casino login