MPOF 2025, sektör liderlerini İstanbul’da ağırladı

Malezya Palm Yağı Konseyi (MPOC) tarafından düzenlenen ve küresel yağ ve katı yağ endüstrisinin liderlerini Türkiye’deki kilit paydaşlarla buluşturan Malezya Palm Yağı Forumu (MPOF) Türkiye 2025, Shangri-La Bosphorus, İstanbul’da gerçekleştirildi. Türkiye’nin Malezya palm yağının Orta Doğu’daki en büyük, küresel ölçekte ise beşinci en büyük ithalatçısı olması, bu iş birliğinin stratejik önemini bir kez daha ortaya koydu.

palmyagi1

PALM YAĞININ SEKTÖREL ÖNEMİ

“Malezya Palm Yağı: Türkiye’nin Yağ ve Katı Yağ Ekosisteminde Büyümenin İtici Gücü” temasıyla düzenlenen forumda, iki ülke arasındaki ticari ilişkiler derinleştirilirken sektörün gelecekteki büyüme potansiyeli ve yeni iş birliği fırsatları masaya yatırıldı. Etkinlikte gıda güvenliği, beslenme, sürdürülebilirlik ve pazar dinamikleri gibi kritik başlıklar öne çıkarken; palm yağındaki potansiyel kirleticilerin uluslararası standartlara uygun olarak titizlikle denetlendiği vurgulandı.

Katılımcılar, palm yağının sorumlu üretim, izlenebilirlik ve sürdürülebilir tedarik zincirleri açısından ulaştığı noktayı ele alarak, çevresel ve ekonomik faydaların birlikte güçlendirilebileceği ortak bir vizyon paylaştı. Türkiye’ye gönderilen palm yağının yaklaşık %85’inin MSPO sertifikalı olduğu vurgulanarak, bu sistemin palm yağının yalnızca izlenebilir ve yasal değil, aynı zamanda iklimle uyumlu ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun şekilde üretildiğini güvence altına aldığı ifade edildi.

Adsiz tasarim 3Adsiz tasarim 3

“TÜRKİYE, VAZGEÇİLMEZ BİR STRATEJİK ORTAK”

Etkinliğe ev sahipliği yapan Malezya Palm Yağı Konseyi (MPOC) CEO’su Belvinder Sron, Türkiye’nin stratejik önemine vurgu yaparak, şunları söyledi: “Türkiye, Malezya palm yağı için vazgeçilmez bir stratejik ortak. MPOF Türkiye 2025’te sektörün tüm paydaşlarıyla bir araya gelerek yalnızca mevcut ticari bağlarımızı güçlendirmekle kalmadık, aynı zamanda sürdürülebilirlik, gıda güvenliği ve beslenme gibi kritik konularda ortak bir vizyon oluşturma fırsatı bulduk. Türkiye’nin dinamik pazarındaki büyüme potansiyelini en üst düzeye çıkarmak ve karşılıklı fayda sağlayan iş birliklerini artırmak için sektörle yakın çalışmaya devam edeceğiz.”

Malezya’nın, dünyanın en büyük ikinci palm yağı üreticisi konumuna geldiğini ve küresel palm yağı arzının yüzde 24’ünü karşıladığını ifade eden Sron, “Malezya, en değerli tarımsal ihracat kalemi olan palm yağından geçen yıl 24 milyar dolarlık ihracat geliri elde etti. Ayrıca, palm yağı Malezya’da 450 binden fazla küçük çiftçinin geçim kaynağıdır. Ülkede ham palm yağı üretimi 19,3 milyon tona ulaştı” dedi.

PALM YAĞINDA İTHALAT VE İHRACATA VURGU

Türkiye’nin, 85 milyonu aşan nüfusu ve yıllık 3 milyon tonluk yağ tüketimi ile Malezya palm yağı pazarı için en dinamik ve önemli destinasyonlardan biri olmaya devam ettiğini vurgulayan Sron, şu değerlendirmelerde bulundu: “Malezya’nın Türkiye’nin palm yağı ithalatındaki payı yüzde 90’ın üzerinde seyretmektedir. Buraya ithal edilen palm yağının büyük bir kısmı, katma değerli işleme ve imalatta kullanılmakta ve bu nihai ürünlerin birçoğu komşu pazarlarınıza ihraç edilmektedir. Malezya’nın palm bazlı ürün portföyü, Türkiye’nin genişleyen imalat sektörü ve komşu pazarlara ihracatını desteklemek için iyi bir konumdadır. Bu durum, iş birliği için yeni yollar açmaktadır.”

Malezya İstanbul Başkonsolosu Ahmad Amiri Abu Bakar’ın da katıldığı forum, Türkiye’nin Malezya palm yağının Orta Doğu’daki en büyük, küresel ölçekte ise beşinci en büyük ithalatçısı olma konumunu bir kez daha teyit ederek, sektörün geleceğine ışık tuttu.

Başa dön tuşu