MEB Öğretmen Mülakat Mağdurlarını Sevindirecek Karar

Ankara 2. İdare Mahkemesinin 2024/2213 E., 2025/1220 K. Sayılı kararında; Dava dosyasında mevcut bilgi ve belgeler incelendiğinde, davacının KPSS matematik alanında 81.76426 puan aldığı, girdiği sözlü sınavda kendisine 81 puan takdir edildiği, KPSS ve sözlü sınav sonuçlarının aritmetik ortalaması alınarak hesaplanan atamaya esas sözlü başarı puanına göre davacının ilgili puanının 81,382130 olarak hesaplandığı, atama sonuçlarına göre atama için gereken taban puanın 82,155435 olarak oluşması neticesinde davacının herhangi bir kuruma atanamadığı, davacının sözlü sınavda değerlendirilmesine ilişkin olarak, üç komisyon üyesinden biri tarafından sınav aday değerlendirme formunda bulunan “eğitim bilimleri” kısmında puanlama yapılmaksızın (-) seklinde yalnızca işaretleme yapılması ile yetinildiği, “Bölüm Toplamı” kısmına ise (8) yazıldığı, öte yandan neden puan verilmediğinin açıklanmadığı görülmüş olup, bu durumun sözlü sınavdaki takdir yetkisinin objektif olarak kullanıldığı hususunda şüphe oluşturduğu, bu kapsamda çok küçük puan farklılıklarının atama sonucuna doğrudan etki ettiği dikkate alındığında davacının sözleşmeli öğretmen olarak atanamaması sonucunu doğuran sözlü sınav puanına yapmış olduğu itirazın reddine dair dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı kanaatine varılmıştır.” denilmiştir.

İlgili Karar İçin Tıklayınız

Başa dön tuşu