Tatil dolandırıcıları için sezon başladı! Dolandırılmamak için bunlara dikkat

Turizm sektörünün haber radyosu turizm FM’in haberine göre tatil sezonunun yaklaşmasıyla turizm sektöründe faaliyet gösteren kuruluşların yürüttüğü yoğun reklam ve tanıtım faaliyetleriyle karşılaşan tüketiciler bunun yanı sıra kötü niyetli kişiler tarafından, sıkça tercih edilen otel ve turizm tesislerinin, internet sitelerinin fotoğraf ve isimleri kopyalanarak, e-posta ve kısa mesajlar üzerinden cazip tekliflerle mağdur ediliyor.Tatil rezervasyonu yapacak tüketicilerin, mağduriyet yaşamamak için bazı hususlara dikkat etmesi gerektiğini vurgulayan Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç sahte rezervasyon mağduru olunmaması için konaklanacak tesisin iyi araştırılması gerektiğini belirterek otel hakkında internet yorumlarını dikkate almanın yanı sıra tatile çıkmadan önce iyi düşünüp, doğru karar vermenin önemli olduğunu, plansız bir tatilin keyifli bir deneyim yerine kabusa dönüşebileceği uyarısında bulundu.Tatil planı yaparken ekonomik gücün göz önünde bulundurulması gerektiğini dile getiren, otel fiyatları, ekstra ücretli hizmetler ve bölge esnafının turistlere yönelik fiyat politikasının gözden geçirmenin vatandaşlar için önemli olduğunu vurgulayan Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç ulaşım kolaylığı, sağlık hizmetlerine yakınlık gibi detayların da incelenmesi gerektiğinin altını çizerek şunları söyledi:”Kaç gün kalınacağı ve gezilecek yerler hakkında bir plan yapılması, tatilin verimli geçmesi açısından önemlidir. Ayrıca, otelin ya da tatil köyünün, yalnızca kendi internet sitesinde paylaştığı görsellere güvenilmemeli, bağımsız platformlardaki kullanıcı yorumları, puanlamalar ve gerçek deneyimler mutlaka incelenmeli.SÖZLEŞME YAPMADAN ÖDEME YAPMAYINTatile karar verildiğinde, alınacak hizmete yönelik detayları içeren bir sözleşmenin mutlaka yapılması gerektiğine dikkati çekerek yazılı sözleşme yapılmadan kesinlikle ödeme yapılmaması gerektiğini, yapılan ödemelerin mutlaka belge karşılığında gerçekleştirilmesi gerektiği ve tatil sona erene kadar, tüm ödeme belgelerinin saklanması gerektiğine dikkat çeken Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç sözleşmede hizmetin kapsamı, konaklama süresi, iptal şartları ve toplam ücret gibi bilgilerin, açık ve detaylı şekilde yer almasının önemine işaret ederek, sorun yaşanması durumunda tüketicilerin gerekli mercilere mutlaka başvurmaları gerektiğini bildirdi.Tüketicilerin, karşılaştıkları mağduriyeti giderebilmek için ayıplı hizmetleri kayıt altına almasının önem taşıdığının altını çizen Kılıç, şu değerlendirmelerde bulundu:”Yaptığınız araştırma ve dikkatlice hazırladığınız yazılı sözleşmeye aykırı bir durumla karşılaşmanız halinde, hizmetin ‘ayıplı hizmet’ kapsamına girdiğini belgelemelisiniz. Öncelikle otel yetkilisine, ardından sözleşme yapılan tur şirketine durumu bildirmelisiniz. Sorunun çözülmemesi halinde, uyuşmazlık parasal sınırı 149 bin liranın altındaysa, şahsen il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine, e-posta yoluyla ya da e-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla başvurabilirsiniz. Başvurulara fatura, ödeme bilgileri, sözleşme fotokopisi ve uyuşmazlığı kanıtlayıcı diğer bilgi ve belgelerin eklenmesi gerekiyor.”

Ucuz tatil yapmak isteyen milletvekilini dolandırdılar!

Otelleri hedef alan yeni dolandırıcılık planı ortaya çıktı!

Fenomen Nevra Bilem'in dolandırıcılıkla suçlanan turizmci eşi!

Sahte senetle otel zinciri sahibini dolandırdılar! Altından FETÖ çıktı

Bir gurbetçi ailenin daha 5 yıldızlı otelde tatil hayali suya düştü! Profesyonelce kandırıldık

Almanya'dan Marmarisli otel sahibine uzanan 8 milyon euroluk dolandırıcılık!

Başa dön tuşu
casino slots real money